Jak duży kęs możesz przełknąć?

No comments

Nie, nie pytam o Twój lunch (choć tu zdecydowanie rekomendowałbym drobne „gryzy”). Bardziej ciekawi mnie dawka wiedzy / informacji jaką możesz przyswoić jednorazowo w krótkim czasie…

Bardzo często w rozmowach, które prowadzę z naszymi Klientami, pada kwestia problemu z implementacją wiedzy. Mówiąc inaczej – strumień informacji płynących z dziesiątek godzin szkoleń, który kierowany jest np. do sił sprzedaży, nastawiony jest procesowo na jej przekazywanie, a nie jej wdrażanie.

Przyczyn takiej sytuacji jest wiele – jedną z nich jest to, że przekazywanie jest wielokrotnie mniej czasochłonne niż jej absorpcja, czyli codzienna praca polegająca na ćwiczeniu, powtarzaniu, nabieraniu „biegłości”. Teoria 10000 godzin ćwiczeń (na bazie badań szwedzkiego psychologa K. Andersa Ericssona) brzmi bardzo pociągająco, ale kto ma na to czas 🙂 My, ludzie sprzedaży, na pewno nie…

Niestety, ma to swoje konkretne, negatywne skutki. Przełomowe badania dotyczące szacowania pojemności i czasu kodowania informacji przeprowadzone pod koniec lat 50. XX wieku (Peterson, L., & Peterson, M. J. (1959). Short-term retention of individual verbal items. Journal of Experimental Psychology, 58(3), 193-198.) wykazały, że prawidłowe odtwarzanie materiału z pamięci krótkotrwałej spada poniżej 50% po około 7 sekundach. Eksperyment ten wywołał duże zainteresowanie w środowisku naukowców, gdyż pokazał bardzo szybkie tempo zapominania materiału, który nie jest powtarzany!

Nasza aplikacja Sales Pistols to platforma grywalizacyjno – edukacyjna, która umożliwia takie pokrojenie tortu z wiedzą, by był strawny i pozwalał rozsmakować się w jego detalach. Przygotowując wdrożenia projektów edukacyjnych kładziemy nacisk na twórczą odpowiedź na pytanie jak wiedzę szatkować, rozdrabniać i implementować. Z naszej praktyki wynika, że aktywnościami, które cieszą̨ się największym zainteresowaniem w ramach aplikacji, są „misje” edukacyjne wykorzystujące popularny mechanizm testów i quizów. Pozwalają one nie tylko weryfikować wiedzę graczy w obszarach, które są ważne z punktu widzenia ich pracodawców, ale także dostarczać tę wiedzę w łatwo przyswajalnych porcjach i dawać natychmiastowy feedback!

Oprócz wiedzy produktowej czy dotyczącej samego funkcjonowania firmy, możemy wdrażać i weryfikować poprzez aplikację wiedzę o technikach sprzedaży, nawiązywaniu relacji czy z jakiegokolwiek innego obszaru kluczowego w danym momencie funkcjonowania firmy / produktu / usługi! Co ważne – badając stopień przyswojenia wiedzy możemy decydować czy przyspieszamy, czy też trzeba wykonać awaryjne hamowanie…

Jeżeli szukasz pomysłu jak wdrożyć wiedzę – czekam na Twój sygnał. Uwielbiam kroić torty!

mm

Jan Grzesikiewicz

Człowiek od brudnej roboty, czyli Partner Zarządzający Sales Pistols. Aktywny menedżer i sprzedawca, strzelający wybuchowymi pomysłami na rozwój organizacji i sposobów wykorzystania grywalizacji w sprzedaży i nie tylko...

Jan GrzesikiewiczJak duży kęs możesz przełknąć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *