Optymalizacja procesu sprzedaży

Optymalizacja procesu sprzedaży

Quo vadis, sprzedawco?

Zastanawiasz się czasem, czy Twoi ludzie stawiają cele na spotkania z klientami i układają je w logiczny proces?

Czy myślą przed spotkaniem, jakie pytania zadawać, aby poznać wyzwania klienta? Czy umieją go sprowokować, by powiedział „nie”?

I wreszcie – czy oni w ogóle wiedzą jaka jest ścieżka dojścia do celu, który przed nimi postawiłeś?

Współpracujemy z szefami sprzedaży, których handlowcy:

  • Mają nierzadko chaotyczny proces pracy z klientem
  • Nie są do końca pewni czy potrafią wypełnić postawione przed nimi KPI i cele
  • Zastanawiają się co wybrać: ilość działań sprzedażowych czy ich jakość?
Kajetan IżyckiOptymalizacja procesu sprzedaży
czytaj dalej
Lead management

Lead management

Tradycyjny lejek sprzedaży w nowej odsłonie

„Dostajemy mnóstwo leadów z centrali, czy to z internetu, czy z call center, ale tak naprawdę wszyscy wiemy, że do niczego się nie nadają. Nie do końca wiemy jak pracować z leadami. Statusy w CRM nie są zrozumiałe. Proces obsługi leada jest zbyt skomplikowany. Wolimy notować wszystko w swoich kalendarzach, niż w CRM. Nie widzimy korzyści w leadach z centrali.

Tak mogą brzmieć słowa hipotetycznego handlowca. A realia? Często są bardzo podobne.

Wdrażaliśmy nasze rozwiązanie w firmach, które:

  • Nie miały spójnego systemu zarządzania leadami
  • Wprowadzały kulturę i standard lead management
  • Miały trudności z utrzymaniem zadowalającego standardu pracy z leadami
Kajetan IżyckiLead management
czytaj dalej
Prospecting i networking

Prospecting i networking

Jak dotrzeć do klienta?

Czy Twoim handlowcom zdarza się zabierać za prospecting dopiero wtedy, gdy skończy się im baza klientów? Na myśl o zimnych telefonach przechodzą ich ciarki? Nie mają pomysłów, gdzie pozyskać nowego klienta?

Jak zainicjować ciekawą rozmowę telefoniczną? Jak napisać maila, którego klient z automatu nie wrzuci do folderu „Kosz”? Jak wykorzystać LinkedIn i Facebooka w działaniach sprzedażowych? Jak wrócić z plikiem wizytówek z konferencji? Te pytania na pewno zadawał sobie niejeden handlowiec.

Pomożemy, jeśli:

  • Nie jesteś zadowolony z aktywności prospectingowej i networkingowej Twoich handlowców
  • Jakość podejmowanych kontaktów z potencjalnymi klientami stoi pod znakiem zapytania
  • Chcesz wesprzeć swoich handlowców w zaprojektowaniu ścieżki dojścia do nowych klientów
Kajetan IżyckiProspecting i networking
czytaj dalej
Up-selling i cross-selling

Up-selling i cross-selling

A może hot-doga do tego?

Co zrobić, gdy handlowiec kurczowo trzyma się sprzedaży tylko jednego, najłatwiejszego produktu?

Jak zmienić jego nastawienie, gdy zawsze znajdzie się milion wymówek, by nie spróbować dosprzedaży produktu premium?

Cóż, znamy takie przypadki, ale…

Sprawdziliśmy się w przypadku, gdy:

  • Handlowcy nie dostrzegali korzyści płynących z up- i cross-sellingu
  • Nie mieli także wypracowanego systemu polecania dodatkowych usług
  • Nie mieli świadomości jakie usługi/produkty sprzedaje kolega z innego działu
Kajetan IżyckiUp-selling i cross-selling
czytaj dalej
Wiedza produktowa i “miękka”

Wiedza produktowa i “miękka”

Zmęczony szkoleniami – sala, prezentacja, flipchart, scenki? Tradycyjna platforma e-learningową przytłacza?

Firmy wydają masę pieniędzy na szkolenie swoich ludzi. Po początkowym szkoleniowym entuzjazmie wiedza ulatuje wraz z upływem czasu. Znasz tę sytuację?

Handlowcy często zmuszani są do przyswajania ogromnych porcji wiedzy produktowej. Szkolenia sprzedażowe nie doczekują się swojego przedłużenia w postaci utrwalania zdobytej wiedzy.

Pomożemy Ci, jeśli chcesz:

  • Podać materiał szkoleniowy w angażującej formie i podzielić go na małe porcje wiedzy
  • Uniknąć efektu „erozji” wiedzy po szkoleniu
  • Zadbać o zrozumienie przekazu marketingowego wśród handlowców
Jakub MatuszkiewiczWiedza produktowa i “miękka”
czytaj dalej